poniedziałek, 25 listopada 2013

Poniedziałkowa Zupa krem z kukurydzy-bez glutenu i nabiału


Moją jedną z najlepszych zup krem jest właśnie ta , z kukurydzy. Przeważnie zupę tą wykonuje w poniedziałek , ponieważ wtedy zostaje mi rosół z typowej polskiej niedzieli.
Polecam robić tego rodzaju zupy włąsnie na rosole, są wtedy naprawdę dużo smaczniejsze i zdrowsze niż te , na bazie z kostki rosołowej lub warzywnej. 

  • Kukurydza- odgrywa duże znaczenie w profilaktyce chorób nowotworowych , ponieważ zawiera selen i witaminę E. Ziarna kukurydzy w zależności od ich odmiany zawierają około 65-70% skrobi, 9-14% białka oraz 4-8% tłuszczu. Kukurydza posiada barwnik zwany zeaksantyną-jest to antyutleniacz który posiada zdolności blokowania wolnych rodników , które jak wiemy wywołują procesy nowotworzenia.
    Znajdziemy w niej sole fosforu, żelaza, potasu,cynku,wapnia,miedzi,magnezu ,selenu .
    Witaminy :kwas foliowy, niacynę, witaminę A, C, D, E , K i witaminy z grupy B.
    Jest ona pomocna w zaparciach oraz problemach z nerkami oprócz tego chroni nasz układ moczowy przed zapaleniem (ma lekkie działanie moczopędne). Nie zawiera glutenu.
    Starajmy się wybierać świeżą kukurydzę , ponieważ mimo tego iż posiada ona 2/3 więcej skrobi , to nie posiada tak dużo cukru (5 razy więcej) i soli co ta , z puszki.
    Jednak nie ma co popadać w paranoje , jeśli jemy taką zupkę z kukurydzy z puszki raz na jakiś czas  (co innego , gdyby było to codziennie).
Składniki na 2-3 porcje:
- 2 szklanki rosołu (pół litra)
- łyżeczka siemienia lnianego (jest niewyczuwany)
- 2 kolby kukurydzy lub puszka kukurydzy
-1 ziemniak

Sposób wykonia:
Kukurydze z puszki odcedzamy , dodajemy do rosołu i zagotowywujemy. Następnie dodajemy ziemniaka i blendujemy do uzyskania kremowej konsystencji,dodajemy siemię. Osobiście nie doprawiam już niczym tej zupki , ponieważ po pierwsze nie lubię jak coś jest przesadnie słone a po drugie rosół sam w sobie jest już idealnie doprawiony i aromatyczny.
Ja podaje z extra cienkimi waflami ryżowymi z ziołami prowansalskimi. Najlepsza na ciepło :)

Uwielbiam tego rodzaju posiłki , są szybkie , proste w wykonaniu , syte -wręcz idealne dla studentów :)

42 komentarze:

  1. fajna zupka:) juz obserwuję:) pozdrawiam:*)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje , polecam spróbować :)

      Ja Ciebie również , pozdrawiam ;*

      Usuń
  2. Prowadzisz bardzo ciekawego bloga napewno wypróbuję nie jeden przepis :) Używam sony alpha 390 :) Bardzo chętnie cię zaobserwuję :) Teraz twoja kolej :) Pozdrawiam!

    http://name-ityourself.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetny blog. Obserwuję i liczę na to samo. Pozdrawiam http://jusinx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj wybacz coś mi nie weszła obserwacja ale juz powinno byc ok ;) chwale sobie i polecam ta lustrzanke ;)

    http://name-ityourself.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ni się nie dzieję :*
      W takim razie już nie mam co do niej wątpliwości, pozostaje tylko czekać , aż będę jej szczęśliwą posiadaczką :)
      Pozdrawiam :)

      Usuń
  5. MMMmm....Pyszności <3
    Obserwuję + Zapraszam do siebie :

    http://bloggerkakaro.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. prze pyszności :)
      Ja również :)
      Pozdrawiam !

      Usuń
  6. Nigdy nie jadłam kremu z kukurydzy! Kiedyś muszę zrobić :) Fajny blog, dodaję do obserwowanych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli tylko lubisz kukurydzę, to wydaje mi się , że będzie Ci ten krem smakował :)
      Bardzo dziękuje !:) Ja Ciebie również
      Pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Kukurydzę uwielbiam :)

      Usuń
    3. To nie pozostaje nic innego jak tylko zagospodarować sobie czas w któryś dzień i przyrządzić tą pyszną zupke !:)

      Usuń
  7. wygląda apetycznie! zjadła bym taką... aż się głodna zrobiłam hehhe:) pozostaję na dłużej i obserwuję! :) pozdrawiam :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam , jest naprawdę obłędna !:)
      Dziekuje i ja równiez :)
      Pozdrawiam

      Usuń
  8. Świetny zakup, chodź szczerze mówiąc nigdy nie używałam takich kremów. Pozdrawiam http://jusinx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zupa z kukurydzy? Pierwszy raz o takiej słyszę. Wygląda genialnie! Muszę koniecznie przetestować Twój przepis:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam spróbować i się przekonać, dla mnie pyszności i szybko się ją robi za co duuuży plusik :)
      Pozdrawiam serdecznie !:*

      Usuń
  10. Też jeszcze nie słyszałam o kremie z kukurydzy, będę musiała kiedyś spróbować! :)

    http://instakuchnia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Widzę , że ten krem jest naprawdę mało popularny , cieszę się i niezmiernie zachęcam do spróbowania !:)
      Pozdrawiam

      Usuń
  11. wow nigdy nie jadłam takiej zupki, ale lubię próbować nowych rzeczy więc na pewno się skuszę! ;-)
    będe wpadać częsciej , zapraszam również do mnie :-)
    obserwujemy?
    buziaki
    http://neffii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  12. Nie lubię zup, ale ta wygląda smakowicie ;))
    Obserwuję! ;)

    http://kappa-girl.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak wygląda , tak smakuje !:D
      Musisz koniecznie wypróbować, robi się ją naprawdę błyskawicznie
      Ja Ciebię również
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  13. Świetny kolor jak na taką szarą jesienną pluchę ;) Jeszcze jakaś czerwona (krem z pomidorów?) i zielona (z zielonego groszku?) i mamy piękne rasta trio :)Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie , od takich kolorowych zup ,aż szara jesienna plucha idzie w zapomnienie !:D
      Rasta trio jak nic :D
      Następnym razem będzie poziomowa zupa krem , to dopiero będzie obłędnie wyglądać hehe
      Tylko nie jadam strączków , więc krem z groszku by się zastąpiło ;p
      pozdrawiam :*

      Usuń
  14. http://kappa-girl.blogspot.com/2013/11/3-najlepszy-tusz-do-rzes-podziekowania.html
    Na moim blogu recenzja tego tuszu o który pytałaś! ;) Jest cudowny, w drogerii kosztuje 30 zł, ale na allegro można kupić o połowę taniej ;p

    OdpowiedzUsuń
  15. Tak więc dodałam do obserwowanych ;d czekam teraz na Ciebie :D:)

    OdpowiedzUsuń
  16. Kolor bardzo wyrazisty. Chętnie skuszę się na tę zupę.. :)
    Dodałam do obserwowanych. ;D
    Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  17. Kochana ja też nie wiem gdzie u Ciebie kliknąć, żeby dodać Cię do kręgów obserwowanych. Szczerze to jestem w tym trochę ciemna :-)
    tak czy siak, dodałam sobie link do zakładek, na pewno będę regularnie wpadać :-)
    no i czekam na ten post z przepisami na naturalne kosmetyki :-)
    buziaki!!
    :**
    http://neffii.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  18. brzmi zachęcająco :) Obserwuję i liczę na to samo ♥

    OdpowiedzUsuń
  19. Mmm moze bym zjadla ;D Obserwuje i licze na rewanz ;*
    http://kissmeifyouwant.blogspot.co.uk/

    OdpowiedzUsuń
  20. MMM...aż nabrałam ochoty na tą zupkę <3.

    linijkala.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  21. Cześć Monica, dziękuję za komentarz:) dzięku niemu trafiłam na Twojego bloga:) nie ukrywam, że mi się tutaj spodobało:)
    Jest bardzo ładnie i przejrzyście:)
    Pozdrawiam serdecznie i na pewno będę tutaj często zaglądać:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest mi niezmiernie miło
      Cieszę się i dziękuje !
      Pozdrawiam :*

      Usuń
  22. Bardzo ciekawy przepis. Chętnie bym spróbowała ;D


    skreslic.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  23. Nie mogę sobie wyobrazić jak ta zupa smakuje :D
    Połączenie kukurydzy z rosołem, hmm.. naprawdę ciekawe
    Musze wypróbować w weekend, zwłaszcza, że chyba nie wymaga poświęcenia dużej ilości czasu. Jeśli smakuje tak dobrze jak wygląda to na pewno będę często ją robić;)
    Obserwuje i mam nadzieję na rewanż;) http://workandart.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zupka ma naprawdę same plusy :) szybciutko się ją robi , smakuje obłędnie (jeśli lubisz kukurydzę) i jest pożywna ;) zachęcam gorąco do wypróbowania ! pozdrawiam i również obserwuję !

      Usuń
  24. Och robię się głodna na samą myśl, przepis świetny trzeba będzie wypróbować;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuje i polecam wypróbować !:)
      Również pozdrawiam :)))

      Usuń
  25. Uwielbiam zupy, ale z kukurydzy to jeszcze nie słyszałam o takiej :)
    Obserwuję
    http://tatibook.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zrobić :)
      Ja Ciebie również, pozdrawiam !

      Usuń
  26. Bardzo ciekawy blog :)
    Co powiesz na wspólną obserwację ?
    zymna.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuje !
      Z chęcią, już wpadam do Ciebie, pozdrawiam :)

      Usuń