piątek, 25 października 2013

nuggetsy z kaszy jaglanej-prawie błyskawiczne.

Nuggetsy z kaszy jaglanej narodziły się w mojej głowie zupełnie przez przypadek.Pewnego dnia gdy zostało mi trochę ugotowanej kaszy jaglanej (jak robiłam deser jaglany) postanowiłam zrobić coś naprawdę na szybko.Z racji tego , że miałam przed sobą bułkę tartą bg (która służyła do obiadu rybce) i rozgrzany olej na patelni, stwierdziłam ,że bez blendowania ugniotę kaszę , obtoczę w panierce i dam na patelnie. Kasza naprawdę fajnie się klei , na pewno lepiej , gdy się ją zblenduje ale ja nie miałam już na to czasu , dlatego obeszłam się bez. Wyszły naprawdę genialne . Bardzo przypominają nuggetsy , z tąd też ta nazwa.  Przekąska jest naprawdę ekspresowa i pyszna.
Smacznego ! :)

Składniki:
-kasza jaglana
-vegeta
-ulubione zioła(można bez)
-bułka tarta (u mnie bg)

Sposób wykonania:
Gotujemy kasze jaglaną , jeśli chcemy uzyskać dużo nuggetsów , proponuje 1 szklankę kaszy zalać dwoma szklankami wody , jęslii mniej , to pół szklanki kaszy zalać 1 szklanką wody-gotować na małym ogniu , przez 15 min , dodać łyżkę tłuszczu(np.olej rzepakowy ). Po ugotowaniu , doprawić kaszę wedle uznania, u mnie vegeta z ziołami prowansalskimi . Ugnieść/zgnieść w dłoni, obtoczyć w panierce . Układac na rozgrzanym oleju rzepakowym , smażyć kąski aż się zarumienią. Pyszne również na drugi dzień :)

O właściwościach kaszy jaglanej pisałam juz w poście o kotletach z kaszy jaglanej klik.
Kaszę polecam , nuggetsy również i życzę smacznego ! :)

5 komentarzy:

  1. ja dodałabym do nich cebulę ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wymyślone i zrobione zostały naprawdę spontanicznie , z pozostałej (po deserze) kaszy jaglanej :D z cebulką na pewno będą genialne !:D

      Pozdrawiam !:)))

      Usuń
  2. Kobieto podziwiam! Ogromny talent kulinarny. Śmiało moge nazwać kulinarnym bo takie pomysły rodzą się w głowach tylko wybitnym kucharzą. Zazdroszcze pomysłowości i zdrowego stylu życia. Dzięki Tobie mam energie do prowadzenia swojego życia najlepiej jak potrafię!
    Dziękuje i pozdrawiam
    thepandorasb0x.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę brak mi słów, jak się czyta taki komentarz, to aż chce się prowadzić dalej bloga !
      Straaasznie Ci dziękuje za takie szczerą wypowiedz, jest mi niezmiernie miło i chyba z wrażenia nabrałam kolorów heh :)
      Pozdrawiam Cię serdecznie !:)

      Usuń