piątek, 1 listopada 2013

najprostrze bułki bezglutenowe


Są to naprawdę najprostsze bułeczki bezglutenowe jakie robiłam. Bułeczki te piekę już od ponad 2 lat. Przepis powstał jak większość z braku czasu i nie trafiającego do mnie smaku bułek sklepowych bg. Szukając na internecie prostego przepisu na bułki , zawsze trafiałam na te na zakwasie, drożdżach ,strasznie klejące się ciasto,długi czas wyrabiania itp. W końcu postanowiłam wymyśleć coś swojego , szybkiego i dobrego. Z racji tego , że moja babcia to najlepsza kucharka jaką znam , skomponowała mi tą recepturę , spróbowałam i byłam bardzo zadowolona.

Składniki:
-mąka wieloziarnista bezglutenowa
-proszek do pieczenia bezglutenowy eko
-olej/oliwa
-ziarna słonecznika,pestki dyni

Sposób wykonania:
Do miski wsypujemy całą mąkę (można dodać soli), 3łyżeczki proszku do pieczenia, 3łyżki oleju-mieszamy. Następnie dodajemy pół litra ciepłej wody , dalej dokładnie wszystko mieszamy, do uzyskania konsystencji bez grudek.

Blaszkę do pieczenia smarujemy lekko margaryną , ,,przyklejamy,, papier do pieczenia i układamy ciasto formułując bułeczki . Posypujemy je ziarnami słonecznika/pestkami dyni. Ziarna przyklepujemy mokrą łyżeczką, tworząc od razu pożądany kształt bułeczek.
wersja z pestkami dyni
wersja z ziarnami słonecznika

Wkładamy do piekarnika elektrycznego, pieczemy w 200stopniach przez 35minut.
Po wyciągnięciu z piekarnika smarujemy bułeczki oliwą/olejem (ja robię to pędzelkiem), czekamy aż wystygną i mrozimy.




Z tego przepisu, najczęściej  robię 8-9 bułeczek , które mrożę w celu zachowania świeżości , na dni następne. Pakuje je w woreczki wiąże na supełek i wkładam do zamrażalnika.
Przed spożyciem , rozmrażam bułkę w mikrofali , następnie daję ją do opiekacza/tostera , później jem z czym dusza zapragnie.




SMACZNEGO ! :)

3 komentarze:

  1. zdrowe bułeczki;)

    OdpowiedzUsuń
  2. ze słonecznikiem najlepsze;D

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne! A jaki jest skład tej mąki? Ja w wypiekach używam kokosowej, sezamowej, z amarantusa, raz czy dwa użyłam gryczanej kiedy miałam do niej dostęp. Wydaje mi się, że kukurydziana nie jest zbyt zdrowa, tzn.ma bardzo wysoki indeks glikemiczny. Jakie jest Twoje zdanie?

    OdpowiedzUsuń